Huisregels DoeDental
In onze praktijk begint het bij persoonlijke aandacht. Een uiterst vakkundig en betrokken team biedt u alle zorg die uw gebit verdient. Wij zetten ons maximaal in om samen met u de juiste keuzes voor uw gebit te maken. Om de kwaliteit van onze dienstverlening voor u te kunnen waarborgen, dient u zich aan de volgende huisregels te houden. Zo zorgen we samen met u voor een plezierige, open en veilige praktijkomgeving. De meeste huisregels spreken voor zich.
Uw bezoek
- In onze praktijk kunt u enkel terecht voor behandelingen op afspraak. Deze kunt u uitsluitend telefonisch, aan de receptie, via de mail of online plannen.
- Bent u verhinderd of wilt u een afspraak verzetten, dan verzoeken wij u ons dit minimaal 48 uur van tevoren telefonisch te laten weten. Bel hiervoor met 0314-342226
- Indien u uw afspraak later afzegt of niet kunt nakomen, dan behouden wij ons het recht om de voor u gereserveerde tijd in rekening te brengen.
- Wij herinneren u aan uw afspraak door middel van een mail. Dit is echter uitsluitend te beschouwen als extra service. U bent zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak.
- Het is in uw eigen belang om controles na te komen. Op deze manier kunnen veranderingen en mogelijke problemen in uw mond(hygiëne) tijdig ontdekt worden. Als u afwijkt van deze regelmaat, kunt u zich bij problemen niet beroepen op het falen in opmerkzaamheid van de tandarts.
- Indien wij u langer dan 2 jaar niet voor controle zien, sturen wij u een brief met het verzoek contact
met ons op te nemen. Vernemen wij daarop niets van u, dan zullen wij u als patiënt uitschrijven.
Pijnklachten
- Mocht u onverhoopt met een pijnklacht te maken krijgen, dan vragen wij u ‘s morgens voor 9 uur contact met ons op te nemen. In de meeste gevallen kunnen wij u dezelfde dag nog helpen.
- Buiten werktijden zijn wij aangesloten bij de centrale doktersdienst. Dit zijn verschillende tandartsen uit de regio die de spoedgevallen dienst verzorgen. De spoeddienst is bereikbaar op telefoonnummer: 0900-1515.
Privacy
- Respecteer de privacy van patiënten en teamleden, ook op social-media.
- Wilt u een foto-, film- of geluidsopname maken? Vraag vooraf toestemming aan degenen die in beeld komen of te horen zijn.
Veiligheid
- Wij gaan respectvol met elkaar om. Uit daarom geen fysiek en/of verbaal geweld, discriminatie, (seksuele) intimidatie of ander ongewenst gedrag. Bij diefstal, vernieling en agressie doen wij aangifte bij de politie.
- Agressief gedrag en geweld in welke vorm dan ook wordt niet getolereerd en zal leiden tot onmiddellijke uitschrijving.
Facturen
- De verwerking van onze facturen hebben wij overgedragen aan Infomedics. U ontvangt na iedere behandeling uw factuur van Infomedics per email of per post.
- U dient uw rekening binnen 14 dagen te voldoen, bij onvolledige betaling of wanbetaling geven wij de vordering uit handen en kan dit ertoe leiden dat u kunt worden uitgeschreven als patiënt.
- Na het verstrijken van de betalingstermijn, behouden wij het recht om uw volgende afspraak/afspraken te annuleren. Na de volledige betaling kunt u weer een nieuwe afspraak maken.
Klachtenregeling
- Wij doen ons uiterste best, om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heeft u toch een vraag of een klacht, meld dit ons of stuur een mail naar info@doedental.nl. Wij helpen u hier graag mee. Mochten wij er desondanks niet uitkomen, dan kunt u bij de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde) terecht.
Wijziging gegevens
- U bent altijd zelf verantwoordelijk voor dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adres of telefoonnummer).
- Ook wordt u verzocht om verandering in uw gezondheid en medicatie aan ons door te geven. Deze wijziging kunt u doorgeven aan de receptie of via de mail naar info@doedental.nl
Eigendommen
- U dient zelf over uw eigendommen te waken. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
Consumptie en afval
- Roken is niet toegestaan in en rondom de praktijk.
- Het gebruik van alcohol en drugs in de praktijk is niet toegestaan.
- Help ons de praktijk schoon te houden.
Suggesties en opmerkingen
- Heeft u een suggestie, opmerking, compliment of klacht? Dan horen wij dat graag. U kunt ze altijd aan ons doorgeven. Dit kan in de praktijk zelf of via een mail naar info@doedental.nl. Wij staan u graag te woord.
Wij willen u erop wijzen dat wij ons uiterste best doen om de patiënt zo goed mogelijk te helpen en streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van mondzorg. Wanneer bovenstaande voorwaarden niet door de patiënt worden opgevolgd, behouden wij het recht uw inschrijving in onze praktijk ongedaan te maken.